Historia pozycjonowania nie jest aż tak długa .

Samo słowo "pozycjonowanie" zostało po raz pierwszy użyte niedawno - w 2002 roku. Czynność ta początkowo polegała na właściwym zoptymalizowaniu stron WWW poprzez dodanie do nich odpowiednich tagów oraz na zapewnieniu im linków od zindeksowanych przez wyszukiwarki stron.

Gwałtowny rozwój Internetu i jego znaczenia w wymianie dóbr, oraz zwiększająca się ilość stron w połączeniu z coraz większym ich zasięgiem, przyczyniły się do rewolucyjnych wręcz zmian, skutkujących powstaniem wielu metod pozycjonowania stron. W ubiegłych latach najwieksza wyszukiwarka - Google wprowadziła jednak wiele filtrów i algorytmów zabezpieczających, prowadząc wiekszość z w/w metod do lamusa. Dzisiejsza dobra firma SEO to doświadczenie, wiedza i praktyka, a nie - jak to jeszcze niedawno bywało - zaplecze farm linków, lub ich późniejszemu odpowiednikowi - farm tekstów "pozycjonujących".


Zagadnienie firm SEO i opłat za pozycjonowanie zostało już przeze mnie obszernie omówione w artykule "pozycjonowanie jako reklama w internecie" - zapraszam do lektury. Już wracam do tematu:

Decydując się na powierzenie pozycjonowania swojego serwisu firmie SEO, Musisz liczyć się z kosztami zależnie od efektów przez nią uzyskanych. Można je różnie mierzyć :

  • pozycją Twojego serwisu w wynikach wyszukiwania (ogólnie przyjmuje się płatne wyniki w TOP 10* - pierwszej stronie odpowiedzi na zapytanie w wyszukiwarce) ,
  • ilością wejść na stronę (wzrost ruchu względem statystyk notowanych przed rozpoczęciem współpracy) ,
  • zwiekszeniem obrotów firmy od momentu zawarcia umowy - płacone często procentem od sprzedaży (rzadki sposób stosowany najczęściej przy pozycjonowaniu sklepów internetowych),

Pierwszy sposób rozliczenia jest najpopularniejszy - Płacisz za efekty wg cennika firmy - to klarowne i wygodne. Jesli przykładowo Twój serwis pod zapytaniem "zderzaki do xxx" cały miesiąc znajdował się na ...11 pozycji - wg umowy nie Płacisz nic! Jeśli wyżej, to płacisz premię wg cennika. Problem jednak w tym , że w tym przypadku premie za miejsca w TOP10* sa stosunkowo wysokie w porównaniu do ryczałtu.To drugi ze sposobów rozliczenia - obowiazująca na okres umowy miesieczna stała stawka uzupełniana niewielkimi premiami za spektakularne osiagnięcia typu TOP3 itp. W tym przypadku Możesz liczyć na spore upusty cenowe, bo firma może planować budżet kampanii reklmowej i opiera się na stałych przychodach i mniejszych premiach. Po czasie okreslonym umową (najczesciej krótszym niż przy płaceniu za efekty) Sam Widzisz efekty współpracy i Możesz ją przedłuzyć, jeśli Jesteś Zadowolony...

Można by tu jeszcze wiele pisać np. o optymalizacji Twojego serwisu pod kątem wyszukiwarek, o samych wyszukiwarkach, ofertach łączonych, kampaniach multifrazowych, ale wszystkiego Dowiesz się bezpośrednio od przedstawiciela firmy SEO, z którym zdecydujesz się współpracować. I tak ...

Decyzję Musisz podjąć SAM!


Komentuj